8

Birgitte Magnussen frahttp://comeclean.no/har en veldig intressant bakgrunn, bde som makeupartist og forkjemper for rene produkter inside out.Hun er en cancer survivor

Vren 2010 oppdaget kjresten min en kul p halsen min. ?Tff? som jeg var, tenkte jeg at det bare var en hoven lymfekjertel, og lot vre g til legen.
Da den enn ikke var gtt bort da sommeren kom, begynte jeg tvile. Jeg gikk til legen, som konstaterte at det var en helt vanlig skjoldbruskkjertel-kul, hva n dt kunne vre. Jeg ble sendt til biopsi og etter en sommer med mye venting og bekymring, fikk jeg sjokkbeskjeden: Jeg hadde ftt kreft i skjoldbruskkjertelen. Jeg gikk gjennom operasjon og radioaktiv strlebehandling. Livet hadde snudd opp-ned, og n mtte jeg forholde meg til skulle leve resten av livet uten skjoldbruskkjertel, og med faren for at kreften kan komme tilbake.

Les mer om henne herhttp://comeclean.no/OmBirgitte

Eg skal ikkje skryte p meg vre s sunn som henne,men nsker bli grnnere og sunnere og har kuttet ut det meste av giftige produkter som finnes hjemme hos oss. Ting tar tid og man prver og feiler ikkje sant? Tekte dele med dere hennes hverdagstips for rense kroppen. kanskje kan du /vil du prve noen av hennes tips :)

Hun har skrevet et gjesteinnlegg hoshttp://www.pureskin.no/men eg regner med at de tilgir meg siden eg linker til dem nr eg deler dette innlegget.

http://www.pureskin.no/blogs/news/11251949-hverdagsdetox

Etter en lang og deilig julefeiring er det n p tide gi kroppen en velfortjent utrensning! Sukker, alkohol, koffein, mye kjtt og usunt fett hrer jula til for mange, men det er ikke til stikke under stol at det skaper ubalanse i kroppen i form av uren og livls hud, lite energi, drlig fordyelse og et svakere immunforsvar.

Jeg er tilhenger av hverdagsdetox; faste i noen dager eller spise ekstra sunt i perioder er vel og bra, men det er mye viktigere etablere et knippe sunne vaner som flger deg i hverdagen, som for eksempel drikke en grnnsaksjuice hver dag, ta litt greens og supermat eller srge for f i deg de aller viktigste tilskuddene. Greier du i tillegg trappe ned p gluten, meieriprodukter, kjtt og sukker, er du kommet veldig langt p vei mot et knallsunt 2014!

  1. Drikk ferskpresset grnnsaksjuice hver dag. Vask, skrell og kutt gjerne grnnsaker klart kvelden i forveien (gjerne samtidig som middagen lages og grnnsakene likevel er fremme), og juicefirst thingom morgenen. Enkle oppskrifter med god variasjon gjr det mer gjennomfrbart; Et eple, en selleristilk, 1/2 agurk og en liten neve spinat er alt som skal til den ene dagen, mens en rdbete, en gulrot, en bit ingefr og en appelsin kan st p menyen den neste.
  2. Smoothie er en genial mte f i seg grnnsaker, br, litt frukt, sunt fett, greens og supermat p. Lag for eksempel en supersmoothie med avocado, banan, br, spinat eller grnnkl, hvetegress, kokosolje, hampfr og chiafr. Supert som frokost eller mellommltid!

  3. Drikk en shake med greens hver dag, gjerne p tom mage om morgenen. Mine favoritter er hvetegress, byggress og spirulina. Kan blandes med eplejuice i starten og etterhvert med vann nr man venner seg til smaken.
  4. Melkeprodukter er betennelsesskapende, syredannende og slimdannende, og er veldig drlig for huden. Trapp ned og bytt ut melk med plantemelk, smr med kaldpresset olivenolje og ost med hjemmelaget cashewost el.l.

  5. Bytt ut kjttmiddagen med vegetarmat 2-3 ganger i uken. Plantebasert mat gir deg en lett og god flelse i kroppen, finere hud og mye bedre fordyelse. I tillegg sparer du bde miljet og noen ste sm firbeinte ved velge mer vegetarisk. Kjtt, fisk og fugl kan enkelt erstattes med proteinrike og velsmakende kikerter, linser og bnner. kologisk tofu er ogs et flott alternativ fra tid til annen.

  6. Topp tre hverdagstilskudd: Jeg sverger til D-vitamin, omega 3 og probiotika, og tror alle har nytte av tilskudd av dette, spesielt D-vitamin i vinterhalvret. Velg gjerne plantebasert D-vitamin og omega 3.
  7. G for kologisk! Det er en enkel mte holde giftstoffer ute av kroppen p. Srg spesielt for velge kologisk nr det gjelder produkter som inneholder mye sprytemidler, slik som epler, br, poteter og bananer.
  8. Sukker br byttes ut med sunnere stning, som stevia, yaconsirup eller kokossukker. Er du glad i sjokolade kan du enkelt lage hjemmelaget, raw sjokolade, som er sunt og supergodt; smelt kakaosmr over vannbad og rr inn sunn stning og rtt kakaopulver, helles i silikonformer eller p en tallerken dekket med plastfolie, og settes i fryser eller kjleskap til det har stivnet. Tilsett gjerne ntter, gojibr, hampfr eller annen supermat.

  9. trappe ned p gluten vil gi deg store helsegevinster. Uansett om du har en glutenintoleranse (som veldig mange av oss faktisk har) eller ikke, vil kroppen din takke deg for spise mindre gluten ved gi deg bedre fordyelse (bye-bye oppblst mage og lange dobesk!), renere og mer gldende hud og sterkere negler.

  10. Move it! Vi er skapt for bevege oss, ikke sitte stille foran en dataskjerm. Du hrer det sikkert ofte, men det kan ikke sies for mange ganger: Ta trappa, g eller sykle til og fra jobb og dans, hopp, lp og lek med ungene dine eller for deg selv hjemme i stua! For deg som avskyr treningssentere, kan det finne en mer helhetstenkende treningsform, som yoga, vre flott. Min teori er at hvis du hater trene, har du bare ikke funnetdintreningsform enda. S ikke vr redd for prve noe nytt! Hvem vet, kanskje du har et megatalent for zumba?!

nsker deg et fantastisk 2014 og lykke til med sunnere hverdagsvaner!

- Birgitte

Vr gjesteblogger Birgitte Magnussen viser deg veien til en grnnere, gladere og sunnere hverdag! Hennes bloggCome Cleanhandler om positive livsstilsendringer med fokus p vegansk kosthold og rene, kologiske skjnnhetsprodukter. Produktomtaler, naturlige skjnnhets- og kostholdstips, give-aways, oppskrifter og mye mer. Hun er Norges eneste Green Makeup Artist, og i stallen til stylingbyretPudder Agency. Dessuten har hun nylig startet opp enrdgivningstjenestehvor du kan f hjelp til skreddersy et opplegg for en sunnere og grnnere livsstil som vil gi deg resultater bde utenp og inni.

Maren

03.01.2014 kl.22:41

! For noen gode tips !

Det m prves, jeg har jo laget smoothie mange ganger fr, men nr jeg s dette forstr jeg ikkje at eg ikkje har prvd alt dette fr, det hres s godt ut.. Og det var et kjempe bra innlegg :-D

Inger Anne

04.01.2014 kl.12:28

Takk for mange gode tips :)

Karmabitch

04.01.2014 kl.13:41

HUff, jeg fler meg skikkelig usunn i forhold. Fr gjre noen grep. Det som skremmer meg er at legene alltid tror det er noe annet, og s er det faktisk kreft. I dag som s mange fr diagnosen kreft, burde legene endre sine rutiner og ikke avfeie det med f. eks urinveisinsfeksjon (som var tilfelle med en jeg kjenner)... Men takk for gode tips...trodde ikke at d kutte ut gluten var bra for alle...

Ha en fin dag!

cuskima

04.01.2014 kl.20:49

Maren: Elsker smoothies <3

Er ikkje sp flink med snn hvetegress og snn for eg syns det ikkje er s deilig,men er veldig mye annet eg liker som man kan ha i smoothiene :D

Takk, er nok Birgitte sin fortjeneste -hun er s flink med snne ting :)

Maren

04.01.2014 kl.22:27

Ja hun virket utrolig flink!

Ja som du sa gress er kanskje ikkje det beste.. Men eg har ikkje smakt det, s kanskje det m prves ;)

cuskima

04.01.2014 kl.23:35

Maren:haha ikkje sant -flott innstilling Maren :)

Maren

05.01.2014 kl.09:42

Hehe :):)

cuskima

05.01.2014 kl.14:11

Maren: :P ;))


Skriv en ny kommentar
</div>








Velkommen til min blogg! Tusen takk for at du valgte stikke innom her, det hadde vrt hyggelig om du ville legge igjen et spor fr du drar igjen. Add meg gjerne p Bloglovin'.

Follow on Bloglovin


Siste innlegg



Bloggdesign








hits